Velkommen til Sognsvann Sommerskiskole 2019 – Barneteam

Vi gleder oss til uke 26 med dere. Vi har godt over hundre barn med til avdelingen på Klubbhuset og rundt 40 som blir med oss til Kolonihagen (eldre).

Praktisk info

Vi har en kjøreplan for uken, Kjøreplan B-team_uke 26-II.  Den inneholder alle økter med nyttig info. Merk dere hvilke dager det er den Store Vannkrigen og når det er Myrøkter. Dette krever ekstra skift. Se pakkeliste lenger ned.

Dagsplan

Vi har samme tider hver dag –

Oppmøte barn/ungdom, møt TIDSNOK 08:30
Første økt 08:45 – 10:15
Lunch 10:15 – 11:00
Andre økt: 11:00 – 12:00
Frukt & Chill: 12:00 – 13:00
Tredje økt: 13:00 – 14:30
Oppsummering/Bånn Gass: 14:30 – 15:00
Henting/dagsslutt: 15:00

Registrering

Når dere kommer vil dere finne langbord med glade trenere/admin som tar dere imot for registrering. På Klubbhuset står vi oppe på haugen rett utenfor kontordelen. I Kolonihagen står vi utenfor huset, umulig å ta feil! Vi krysser dere av på liste og dere får refleksvest og en blå IKEA bag samt navn tags.

Oppmøte FØRSTE DAG, dvs mandag

Det vil ta tid å registrere, da særlig hos barneteam. Vær greie å møt i god tid. Kvart på åtte er et fint tidspunkt. Litt tålmodighet og ting bør gå som smurt!

Refleksvest

Alle får en refleksvest av oss, med glidelås. Den skal brukes på alle økter. Det gjør verden enklere for trenerne. Vesten er til ode og eie. Skriv navn på den, alltid kjekt å vite hvem som eier hva.

IKEA bag og navnelapp

Alle får en blå IKEA bag til LÅNS under uken. Til den fester vi en laminert lapp med fargen på den respektive gruppen poden tilhører. Bagen er stor nok til å romme rulleski og litt til. På klubbhuset vil vi bruke de bruke brakkene til venstre for huset. Disse låser vi opp om morgenen, ved pauser og ved dagens slutt. Ellers vil de være låst. Her vil dere oppbevare ski, staver, hjelm og skift.

NAVNE NAVNE NAVNE

Husk å navne alt dere eier og har. Skistaver, Rulleski, Sekker, Skisko, Klær, Drikkebelter – Mange har svært mye likt!

Kommunikasjon

Vi kommer til å sende dere mail med ujevne mellomrom. Mailen vil komme fra Laget Mitt. Er det noe spesielt, ringer vi selvsagt. Vi har lagt uke 26 inn i en egen gruppe på Laget Mitt, naturligvis uavhengig av LYN SKI. Dere som ikke kjenner til laget mitt, last ned appen. Lag dere en bruker, dere blir ikke medlem av klubben av den grunn. Appen er kjekk å ha. Da kan dere også sende meldinger til oss.

Kontakt

Der er selvsagt bare å ringe oss, om dere lurer på noe. Vi er høyt og lavt – og tilgjengelig. Forsøkt Annik først – i fall TEO er på tokt.

Annik: 90 19 98 69, e-post: annik@lynski.no

TEO: 90 56 71 57

Vi, TEO og Annik, vil være til og fra på begge baser, både barne, og ungdomsbasen.

Mat

Vi serverer lunch hver dag – og fruktmåltid tidlig ettermiddag. Maten er brødmat mandag – onsdag. Vi tar høyde for glutenfrie alternativer og laktosefritt.

Torsdag blir det kokepølser og fredag saftige hamburgere. Gled dere!

Drikke underveis

Fyll opp drikkebeltene før dere kommer. Vi sørger for å ha poster ute, hvor dere kan etterfylle. Blir det ekte sommer, slik det var sist lørdag, må det drikkes mye.

Myrøkter og anna moro

Husk, når vi har myrøkter. Ikke ta på de fineste løpeskoene – bruk gjerne noe gammelt.

Pakkeliste

• hjelm
  • drikkebelte
  • rulleski, type Skate (ikke klassisk). Vi låner ut til de som ikke har. Dette har dere alt meldt fra om.
  • Staver
  • Skisko (viktig at det er kombisko. Lærsko blir svært mye, så også andre klassiske sko9
  • Skift (trøye, truse, sokker, langermet genser, shorts)
  • Tørre ullsokker (kan man aldri være foruten)
  • Et lite håndle

Vær

Vi tar det været vi får – og holder tritt uansett. Det er bare å kle seg eller løpe litt fortere. Nå legger vi alle kort inn for en knasende god værmelding – og at sommeren griper om seg. Så langt er Yr.no på vår side – ingen nedbør i sikte fra mandag av J

Web og slikt

Vi har en web side og en FB side, som vi vil bruke flittig. På web ligger litt mer statisk info, men mot slutten av uken legger vi ut en haug av ukens bilder. Vi er selvsagt varsomme med type bilder og hva vi bruker. Dette har vi lang og god trening på!

På FB følger vi opp underveis, alt ettersom hvor tett vi er på skyen. Gled dere!

Web: https://www.sommerskiskole.no/

FB: https://www.facebook.com/Sommerskiskolen/

Trenere

Vi har mange gode trenere. Til Sommerskiskolen har vi den luksus at mange ønsker å jobbe og vi kan hente ut de ressursene vi helst ønsker oss. Heldige oss. En presentasjon av alle trenerne er underveis og vil dukke opp på web.

Parkering

Vi har en parkering ganske rett utenfor klubbhuset. Adressen er Olav M Troviks vei 13. Kjør Sognsveien, rundkjøringen opp mot Sognsvann, første av kjøring etter Kiwi = Olav M Troviks vei. Dårlig vei – når den flater ut kan man sno seg inn på en parkeringsplass på høyre side. Fritt frem for parkering med unntak av reseverte plasser. Betalt parkering. I parkeringsappen er det område: 4730 Kringsjå studentby 8066.

Ingen vits i å tro på snille parkeringsvakter her, de går på akkord.

Alternativ parkering er på Sognsvann, gratis. Da rulser man bare ned.

T-bane: Linje 5, stop Kringsjå, gå ned Olav M Troviks vei. Buss 22 og 25 stopper i Sognsveien/Karl Kjeldsens vei.

Lurer dere på noe – Nøl ikke med å ta kontakt!

Vi gleder oss til en stormende glad treningsuke med herlige kidz!